Как да разбирате хората по-лесно, когато носите слухови апарати?
Независимо дали сте носили слухови апарати пет дни или пет години, вероятно сте осъзнали, че макар и наистина невероятни, те не са в състояние магически да се справят с всички предизвикателства в комуникацията Ви. Например, ако партньорът Ви мисли, че може да Ви говори от друга стая и Вие можете ясно да ги разберете, имаме проблем. И честно казано, този тип комуникация не работи за никого!
И така, каква е тайната на по-добрата комуникация?
Добрата комуникация съчетава няколко важни елемента като говорене, слушане, език на тялото и контекстни знаци. Отговорност на всеки е да бъдем по-добри комуникатори, за да сме сигурни, че се разбираме. Тези важни стратегии вървят ръка за ръка с Вашите слухови апарати, за да подобрят комуникационните Ви способности във всяка ситуация.
Когато вие сте слушателят
Поемайки контрол над ситуацията, ще намалите недоразуменията и ще се настроите за по-добра комуникация с всички около Вас.
Лице в лице
Винаги се уверявайте, че можете да видите лицето и израженията на някого. Някои изследвания показват, че до 80% от съобщението се комуникира невербално.
- Бъдете в една и съща стая;
- Застанете близо до човека, който говори, или в средата на групата;
- Избягвайте лошо осветени места, когато е възможно.
Гoворетe
Ако не разбирате какво е казал някой, кажете му. Не блъфирайте и не се преструвайте, че разбирате.
- Помолете ги да перифразират казаното от тях. В повечето случаи казването на едно и също нещо по различен начин подобрява разбирането;
- Дайте конкретни предложения, за да може говорещият да се адаптира, като например: „Не мога да слушам толкова бързо, колкото Вие говорите. Бихте ли говорили по-бавно?“ или „Не разбирам някои от тези думи. Бихте ли могли да го кажете по различен начин?"
В групи
Позиционирайте се в средата, за да можете да установите зрителен контакт с възможно най-много хора и ги насърчавайте да говорят един по един. Ако пропуснете части от разговора, няма проблем. Случва се на всеки - просто останете позитивни.
На телефона
Опитайте се да премахнете фоновия шум в дома си и помолете другия човек да направи същото. Тъй като невербалните знаци не са налични, напомнете на събеседника си да говори ясно, бавно, отчетливо, но естествено.
При излизания
Планирайте излизанията си предварително, като изберете най-добрите места за добра комуникация. Ето няколко примера:
- В ресторант поискайте маса на по-тихо място или ъглово сепаре далеч от кухнята. И се опитайте да седнете с гръб към тълпата;
- Прочетете онлайн отзиви за местни заведения за хранене, в които често се споменава дали е по-шумна средата или е подходяща за разговор;
- Ако ходите на концерт, спортно събитие, пиеса, църква и т.н., опитайте се да вземете места на предните редове.
Съвети за семейството, приятелите и колегите
Най-добрият начин да помогнете на хората да общуват по-добре е просто да им кажете как. Кажете им, че се опитвате да бъдете по-добър комуникатор и какво сте научили. В крайна сметка работата в екип работи! Ето някои от основните начини, по които те могат да ви помогнат.
Тон и темпо
Насърчавайте ги да говорят ясно, бавно, отчетливо, но естествено, без да викат или преувеличават движенията на устата. Викането изкривява звука на речта и може да направи четенето ѝ по-трудно.
Привличане на вниманието
Те могат да кажат името Ви, да осъществят зрителен контакт или да размахат ръце, ако е необходимо. Способността да фокусирате вниманието си ще намали вероятността от пропускане на думи в началото на разговора.
Видимост
Кажете им, че помага, ако виждате ясно лицето им, когато говорят. Помолете ги да държат ръцете си далеч от лицето си и да избягват да ядат, дъвчат, пушат и т.н., докато говорят.
Перифразиране вместо повторение
Насърчете ги да перифразират казаното от тях, ако е ясно, че не разбирате. Казването на едно и също нещо по различен начин подобрява комуникацията.
Местоположение
Помолете ги да вземат предвид типа среда, когато правят планове за излизане с Вас. Може би нещо малко по-малко шумно е за предпочитане.
Ние сме тук, за да помогнем
Ако сте стигнали дотук, знаете колко важна е добрата комуникация. Моля, не се колебайте да ни уведомите, ако имате въпроси или се нуждаете от помощ. Както винаги, ние сме тук за Вас!